minismink.blogg.se

Hej jag tänkte göra en ny blogg föratt min förra glömde jag bort lösenordet på. Men hoppas ni blir lika nöjda med denna blogg <333 förrabloggen hette Daliasmile.blogg.se

Smink tips!!

Publicerad 2013-05-14 19:37:56 i

Hej här kommer några sminktips!
•Använd först en kräm som skyddar huden t.ex Eco day cream organic olive oil. Smörj in ett lager o låt de torka lite.
• Ta en koncilier för att täcka mörka ringar.
• Ta en foundation som matchar din hudfärg, själv har jag 075 golden.
• Ta ett matchande puder o dutta på där de glänser i ditt ansikte t.ex näsan o mittemellan dina ögonbryn vid pannan.
• Ta sedan ett puder, brun,rosa. Gör en pussmun me dina läppar o ta pudret med en bredborste precis under kindbenen.
NU HAR DU GJORT BASEN, över till de som syns mest.
• Böj dina ögonfransar med en ögonfransböjare, ta sedan en bra mascara som ger mkt volym t.ex one by one eller dior.
• Om du behöver, ta en ögonbryns penna i matchande färg me håret o eller dina ögon, fyll i dina ögonbryn så noga du kan.
• om du vill så kan du ta en iliner som framhäver dina ögon.
NU HAR DU EN PERFEKT LUCK !
Lycka till ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dalia

hej jag heter dalia o är 13 år. jag har haft säkert 100000 andra bloggar förut men dom har inte riktigt funkat. deremot denhära kommer jag satsa på o blogga så mkt jag kan <333 Jag bor i stockholm med min mamma o min bror. jag har fyra djur,två katter, en sköldpadda o en hamster <33 jag kommer ta bilder på dom så får ni veta hur dom ser ut <33 men sprid järna denna blogg så är ni så hemstsnälla <33 ses... har oxå en youtubkanal som heter daliajohansson obs sa den utan hamsterbilden den e min förra <3 ses

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela